Linkbuilding na třetím #mktfest v Brně
Během celého roku se můžete zúčastnit různých akcí – školení, workshopy, párty, seznamovací párty, pracovní obědy a večeře, nebo si zvolíte účast na Marketing Festivalu a máte vše v jednom. Ani já jsem si nemohl nechat tuto událost ujít.
Jaký byl letošní ročník?
Byl parádní!
Vše běželo jak na drátkách. Organizace festivalu, do které počítám přípravu divadla, večerních párty nebo workshopy, zkrátka neměla chybu. Bylo to lépe zvládnuté, jak minulé dva ročníky a organizátorům (tedy i mně) šlo vše hezky od ruky.
Linkbuilding na festivalu
Pro těch pár vyvolených, co si stihlo zaregistrovat workshop, přednášel Filip Podstavec o základním kameni linkbuildingu – Analýze odkazového profilu. Do té doby jsem si byl jistý, že vím o co jde a jak to správně dělat. Filip mě však, jako vždy, překvapil tím, co vše se z analýzy dá ještě zjistit a navíc je to podložené fakty (rozumějte počtem odkazů a zmínek v soc. sítích).
Nástroje pro analýzy odkazového profilu
Kromě hlavních nástrojů, které používá snad každý linkbuilder – Ahrefs, Majestic, použil ještě webovou aplikaci SimilarWeb, kterou jsem do této doby tolik nepoužíval. Všechny nasbíraná data jsme nakonec zpracovávali přes OpenRefine. Pokud máte někdo zájem o workshop práce s OpenRefine, sledujte vypsané termíny.
Případovky o linkbuildingu:
Monitoring médií pro SEO
Autor: Martin Šimko
Ve své případovce Martin upozornil na to, proč je dobré používat monitoring a co díky tomu pro klienta v agentuře získali.
Některé, stejně jako mě, možná překvapil údaj o počtu nasbíraných zmínek – 16765. Zeptal jsem se na to Martina, který mi odpověl: ,,Hodně to naskočilo ze začátku, než jsme to nějak odladili, kdy tam padaly nesouvisející zmínky. Ale i tak tam vždy budou věci, které nejdou použít.
Více o nastavení monitoringu se dozvíte na: http://robertnemec.com/manual-media-monitoring-mktfest/
Competitions for Bloggers: The Benefits, The Challenges, The Risks
Autor: Wojtek Mazur
Tento polský linkbuilder hovořil o tom, jak se jeho firmě za pomoci blogerů povedlo zvětšit povědomí o brandu klienta. Spolu s tím se navýšil počet odběratelů e-mailů, externích odkazů a sociálních sdílení.
Nebyla to špatná případovka, ale asi mi tam chyběl nějaký super nápad nebo řešení, jakým to dělali.
Přednáška o linkbuildingu
Autor: Jason Acidre
Určitě jste již četli nějaké hodnocení jiných marketérů, kteří psali o tom, že Jason je zklamal. Především proto, že nepřišel s ničím novým nebo dokonce hovořil o budování odkazů skrze komentáře! A to se zkrátka nesmí 🙂
Ano, pravdou je, že pro některé účastníky to nemuselo být nic nového, ale věřím, že pro spoustu z nich ano. Přeci jen, kolik lidí ví, že vyhledávače ignorují META KEYWORDS? Kdyby to všichni věděli, nemusel by o tom Pavel Ungr psát článek, aby tak lidem tento fakt sdělil i po letech, co to „všichni“ ví.
Co se týče budování odkazů skrze komentáře, lidé si myslí, že je to špatné. Nicméně, pokud se domluvíte s klientem podobně, jak to udělala agentura Roberta Němce, nevidím na tom nic špatného. Pak už to můžete klidně nazývat Brand Buildingem.
A proto dělejte odkazy nebo brandové odkazy s rozmyslem. Bude to mít efekt.
To bylo z linkbuildingu vše a já se těším, že příště toho bude víc.
Nápad za milion
Pokud bych měl říct jedinou věc, která mě na festivalu opravdu překvapila a donutila více přemýšlet o různých možnostech linkbuildingu, bude tím případová studie od e-shopu Vašečočky.cz. Tomáš Bartek v ní mluvil o tom, jak se prosazovali ve Francii skrze PPC reklamu, kde vzali v úvahu i imigranty dané země. Díky tomu snížili náklady na 1 proklik inzerátu a zvýšili tržby.
Pokud jste na festivalu nebyli, ale máte zájem o přednášky a informace v nich, které tam byly, zakupte si video. Jinak vám ale určitě doporučuji osobní návštěvu.
Nakonec přidávám trochu nostalgie:)
Když už je řeč o linkbuildingu, možná se Vám bude hodit – přidávám tip na aplikaci, která slouží k evidenci a online kontrole skutečného umístění zpětných odkazů. Můžete zdarma vyzkoušet na http://www.evidator.cz
Zaujímavý článok! Ten nástroj open refine je niečo ako náhrada za Screaming Frog?
Děkuji.
Určitě bych je nesrovnával.
Screaming Frog je spíše pro SEO. Analyzuje web, URL a získáte tak přehled o on-page faktorech.
Open Refine by se dal připodobnit Excelu, ale 100% lepší v tom, že se skrze něj dají dolovat data. Ať už skrze funkce, skripty, nebo přes API. Naprosto perfektní pro analýzu klíčových slov nebo třeba pro linkbuilding.