Jak začít?
Zdravím všechny,
co na tento blog zavítali. Doufám, že zde naleznete nějaké rady, tipy, poznatky či zkušenosti, které se Vám budou třeba někdy v budoucnu hodit. A znovu pak tento web navštívíte. To je vlastně i důvod proč jsem začal s tímto blogem.
Důvodů bylo více, takže zkusím napsat alespoň pár hlavních:
1) Vyzkoušet si psát
Poslední dobou jsem si četl nějaké novinky ze světa SEO, linkbuildingu a vlastně i copywritingu (tyto odkazy jsou tu opravdu záměrně). Díky těmto pánům jsem po pár letech podnikání na internetu konečně pochopil, co patří mezi nejdůležitější pilíře webů. A tím je kvalitní obsah! Docela mě udivuje, že mi trvalo tak dlouho na to přijít, ale jsem rád, že jsem se k tomuto faktu nakonec přeci jen dostal.
Zajímáte se proč? Proč je kvalitní obsah považován mnohými experty za jeden z nejdůležitějších pilířů každého webu? Odpovědí není nic složitého. Jsou to návštěvníci. Pokud jste alespoň trochu zběhlí v internetovém podnikání, tak víte že Google Analytics (zkráceně GA) je často používaným nástrojem mnohých podnikatelů na internetu, SEO konzultantů, linkbuilderů a vlastně všech, které zajímá především ten jeden důležitý faktor u webů a tím je počet návštěvníků. Rozhodně tím nechci říct, že by neexistovaly další měřitelné faktory u webu, ale pokud chcete, aby váš web někdo viděl pak chcete návštěvníky. A ty přitáhne pouze kvalitní obsah! Díky němu se začnou návštěvníci vracet a přivedou na web další a další známé.
2) Sdílení vědomostí
Za ty léta, co podnikám, jsem nabyl pár zkušeností, které bych rád sdílel s ostatními návštěvníky internetu (třeba i podnikateli). A třeba dostanu i nějaký feedback, jak to dělali druzí 😉
3) Reklama
Nebudu Vám nalhávat, že jeden z důvodů, proč psát blog, není i reklama mých projektů, které jsem do této doby na internetu stvořil a stvořím. Přeci jen, reklama zadarmo se vždycky hodí a to nejen těm, co na internetu podnikají.
Napsáním určitého článku však nemusím dělat reklamu jen sobě, ale i jiným zajímavým projektům, které mě oslovili a líbí se mi.
Ale rozhodně to není hlavním důvodem.
4) Nové dovednosti
Rád bych i touto formou zkusil v praxi dovednosti ohledně SEO, linkbuildingu a copywrtingu. Jsem v těchto oborech oproti výše zmiňovaným naprostým nováčkem, ale pokud se chci těmto oborům v budoucnosti více věnovat, nebude naškodu si to někde i vyzkoušet a pochopit tak návštěvníky internetu, co je zajímá, co hledají, co se jim líbí… .
5) I John Vanhara má svůj blog
Když budete chvíli brouzdat internetem, najdete mnoho blogů patřící velkým podnikatelům, osobnostem, celebritám nebo odborníkům v určitých oborech. A proč myslíte, že i oni mají svůj vlastní blog? Nejšpíše chtějí svým návštěvníkům něco sdělit.
Mezi blogy, které by stály za zmínku bych zařadil například:
- výše zmiňovaného Johna Vanharu
- zakladatele Facebooku Marka Zuckerberga
- v česku třeba zakladatele Slevomatu Tomáše Čupra
- podnikatele Martina Kasu, kterého všichni znají především díky jeho eshopu Kasa.cz
- mého bývalého spolužáka, pracujícího v brněnském Igloonetu Jinřicha Fáborského
- Honzu Javorka – programátora v Pythonu
- SEO konzultanta Martina Kolčabu
A já si řekl, tak proč si neudělat taky blog?